Is it true? Is it kind? Is it necessary?

Är det sant? Kommer det att på något sätt skada någon? Har det en relevans? Det är mina tre frågor som jag ställer mig när jag ska publicera något som jag själv eller någon annan har skrivit. Om jag fortfarande tvivlar på vad som är okej att berätta gäller – If in doubt, don’t.

Texterna, bilderna och filmerna måste vara sanna. Det måste kännas okej, vara trovärdigt och relevant. Inte för alla, men för målgruppen. Det går att skriva upp åt väggarna knasigt och att lova på tok för mycket, om man har en överenskommelse med sina läsare om det. Är dina läsare klick-o-holiker, kanske det till och med är en nödvändighet för din överlevnad.

Det hänger på vilken överenskommelse du eller ditt varumärke har med dina besökare och vad de förväntar sig av dig.

Bild: En händelse som bygger på ett förtroende. Linus, hans farmor och bruden Lotta Holmström. Foto: Gitta.

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

*
*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>